Απόστολος-Σπυράκης

Ο Απόστολος Σπυράκης γεννήθηκε στην Νικήσιανη Παγγαίου Καβάλας το 1968 και από το 1987 ζει στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε οικονομικά στο ΑΠΘ και εργάζεται ως καθηγητής αγγλικών στον ιδιωτικό τομέα. Έχει εκδώσει μια συλλογή διηγημάτων («Το Φιλί», εκδ. Ιωλκός, 2011) ενώ κείμενά του έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά και σε συλλογές («Αστυνομικές Ιστορίες», εκδ. 24 Γράμματα, 2020, «40 Αστυνομικές ιστορίες», εκδόσεις Λέμβος, 2022, «1821 Μέσα από τα μάτια σύγχρονων συγγραφέων», εκδ. 24 Γράμματα, 2022). Για περισσότερο από μια δεκαετία είναι τακτικός συνεργάτης του ενημερωτικού site για το βιβλίο και το πολιτισμό diastixo.gr όπου δημοσιεύονται κριτικές, μεταφράσεις και διηγήματά του. Κριτικές του επίσης έχουν δημοσιευτεί σε μια σειρά από περιοδικά και για εφτά χρόνια ήταν μέλος της συντακτικής ομάδας του ηλεκτρονικού περιοδικού Στίγμα Λόγου. Έχει συμμετάσχει σε ένα συλλογικό τόμο για τον φιλόσοφο Ρότζερ Σκρουτόν («Φωτίζοντας τον ελέφαντα στο δωμάτιο», εκδ. Παπαζήση, 2021) κι έχει εκδώσει ένα e-book με τον τίτλο «Η Κάθοδος των Δωριέων». Οι «Ροζ Παλ Ντάλιες» είναι το δεύτερο βιβλίο του.Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Γράφημα το νέο βιβλίο του Απόστολου Σπυράκη με τίτλο «Ροζ Παλ Ντάλιες». Τα 23 διηγήματα αυτού του βιβλίου γράφτηκαν σε διάστημα περίπου δέκα χρόνων και αντικατοπτρίζουν τόσο την κοινωνία της Θεσσαλονίκης, όπου ζει ο συγγραφέας, όσο και τις ανησυχίες, τους προβληματισμούς, τους φόβους και τις ελπίδες του σύγχρονου ανθρώπου, που κατατρύχεται από τις αγωνίες και τα άγχη του καιρού μας. Οι εμπνεύσεις για τη σύνθεσή τους προέρχονται από πραγματικά γεγονότα αλλά και από ιστορίες κλασικές, από αφηγήσεις ανθρώπων καθημερινών αλλά και από άλλες πηγές όπως ταινίες, ντοκιμαντέρ και σειρές του διαδικτύου – κάθε λογοτέχνης είναι φορέας των επιδράσεων και του κλίματος της εποχής του.

Επιδίωξη του συγγραφέα είναι να συνεχίσει την παράδοση του σύντομου αφηγήματος, που μέχρι πρόσφατα δέσποζε στην ελληνική λογοτεχνία, αλλά με την πάροδο των χρόνων και κάτω από την πίεση των σύγχρονων εκδοτικών αναγκών, τείνει να χάσει τη θέση που κατείχε. Σ’ αυτήν την κατεύθυνση εντάσσονται και οι υποθέσεις που αναπτύσσονται στις σελίδες του βιβλίου σε μια προσπάθεια δημιουργίας μύθων, οι οποίοι αποτελούν τη βάση της λογοτεχνίας από το ξεκίνημα του πολιτισμού. Ρόλο σημαντικό στη σύλληψη των ιδεών, που μετασχηματίστηκαν σε αφηγήσεις, έπαιξαν οι παραδόσεις των κλασσικών της παγκόσμιας λογοτεχνίας (Αντόν Τσέχωφ, Γκυ ντε Μωπασσάν), αλλά και της ελληνικής διηγηματογραφίας (Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, Φώτης Κόντογλου), μαζί με μια διάθεση άρθρωσης ενός σύγχρονου αφηγηματικού λόγου, που εκφράζει τη σημερινή πραγματικότητα.

Επιμέλεια συνέντευξης για το ΣημειΩματάριο: Άννα Ρω

Αν τα βασικότερα χαρακτηριστικά σας ταυτίζονταν με σημεία στίξης θα ήταν; Θαυμαστικά.

Η ανυπέρβλητη δύναμη του λόγου βασίζεται…; Δεν είμαι σίγουρος για το ανυπέρβλητη.

Τα πιο δυνατά έργα στο αναγνωστικό σας καταθετήριο; Αυτό το αποφασίζει το κοινό.

Ένα προσωπικό  θετικό – αρνητικό σημείο ορόσημο; Ο θάνατος του παππού μου.

Μπορεί αυτό να σας οδήγησε στη συγγραφή; Όχι.

Ο δρόμος της συγγραφής χαρτογραφεί τον δρόμο προς την αυτογνωσία; Εν μέρει.

Είναι ο συγγραφέας θεράπων των λέξεων; Ναι αλλά και κάτι παραπάνω.

Οι συνταξιδιώτες στο συγγραφικό σας ταξίδι; Είναι μια μοναχική διαδικασία.

Η πρώτη φορά απέναντι στη λευκή σελίδα; Παιδί στο δημοτικό

Η θέση τού αναγνώστη σε αυτήν; Ο δέκτης έχει πάντα αξία.

Και η θέση του συγγραφέα; Ο πομπός.

Πρόσφατο  έργο σας; Ροζ Παλ Ντάλιες

Το εφαλτήριο για τη δημιουργία του; Λόγοι ύπαρξης.

Το κέντρο βάρος του; Οι άνθρωποι γύρω μου και μακριά μου.

Οι ήρωές του στον χώρο και τον χρόνο; Άτομα όλων των ειδών, πιο πολύ απλοί τύποι, λαϊκοί.

Ως πρώτος αναγνώστης του βιβλίου σας θα λέγατε γι` αυτό ότι… Με κουράζει να το ξαναδιαβάζω αν και μερικές φορές είναι απολαυστικό.

Ο συγγραφέας ή ο ήρωας κατέχει την πρώτη θέση στη συνείδηση του αναγνώστη; Ο ήρωας.

Μυθοπλασία & Πραγματικότητα είναι αντίρροπες δυνάμεις; Όχι, το αντίθετο.

Η πορεία της λογοτεχνίας και κατ` επέκταση της γλώσσας σ` έναν κόσμο εικονοποίησης; Δεν χάνει ποτέ την αξία της, η εικόνα χρειάζεται τον λόγο της αφήγησης.

Ανεξερεύνητα τοπία στη συγγραφή; Εδώ υπεισέρχεται η ενόραση, στοιχείο απαραίτητο κι σπάνιο.

Ο κόσμος του συγγραφέα συνίσταται…: Από ορατά και αόρατα

Νιώθω πως αυτός ο κόσμος δεν μπορεί να `ναι το σπίτι μας.1 Πού κατοικεί το όραμά σας; Στη φαντασία.

Αν ήσασταν προ του διλλήματος να προικοδοτήσετε με κάτι τον κόσμο, τι θα ήταν αυτό; Αγάπη.

Η δύναμη του βιβλίου εντοπίζεται; Στην ικανότητα να αναστήσει η να σκοτώσει.

Αντί βιβλίου τι; Ταινίες, σειρές ραδιοφωνικές εκπομπές, αφηγήσεις γερόντων.

Ένας τίτλος – στίχος ως δείκτης του μέλλοντος; Welcome to the machine.

Κι ένας αγαπημένος; Άντον Παύλοβιτς Τσέχωφ


Πηγή βιογραφικού – φωτογραφιών & λοιπών πληροφοριών:  Εκδόσεις Γράφημα -ArtsPR
Παραπομπή (1): Απόσπασμα από το ποίημα: «Αυτοκράτωρ Ιουλιανός προς φιλόσοφον» του Γιώργου Μπλάνα

Αφήστε ένα σχόλιο