Θεόδωρος Σούμας

Ο Θόδωρος Σούμας είναι συγγραφέας, κριτικός κινηματογράφου, αρθρογράφος και δοκιμιογράφος. Έχει δημοσιεύσει τη συλλογή διηγημάτων Η Κλαίρη και η θάλασσα, (εκδόσεις Απόπειρα 2001), τη νουβέλα Το ημερολόγιο ενός αδέξιου εραστή (εκδόσεις Βακχικόν 2019) και τη μυθιστορηματική μαρτυρία Ο Βασίλης –ψευδώνυμο Γιάννης– στην αριστερά (1971 2008), (εκδόσεις Επίκεντρο 2023). Έξι βιβλία του για τον κινηματογράφο έχουν δημοσιευτεί από τις εκδόσεις Αιγόκερως: Κινηματογράφος & Σεξουαλικότητα/Ερωτισμός, Έρωτας, Ψυχολογία και Αισθητική στο χολιγουντιανό σινεμά, 12 Ευρωπαίοι σκηνοθέτες, Κινηματογράφος και Έρωτας, Εθνικές κινηματογραφίες, στιλ και σκηνοθέτες και το Κινηματογραφικοί Δημιουργοί. Ανέλαβε επίσης την επιμέλεια του βιβλίου Σταύρος Τσιώλης (εκδόσεις Νεφέλη 2005), του οποίου συνέγραψε το μεγαλύτερο μέρος.

Επιπλέον, έχει δημοσιεύσει άρθρα στα περιοδικά The Books’ Journal και Δέντρο. Έχει γράψει πολλά κείμενα για το σινεμά σε διάφορα έντυπα, όπως στα κινηματογραφικά περιοδικά Σύγχρονος Κινηματογράφος, Οθόνη, Καθρέφτης, Camera-stylo, Κινηματογράφος και επικοινωνία, Αντι-κινηματογράφος, σε βιβλία-μονογραφίες σκηνοθετών του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στο περιοδικό Τέταρτο, στην εφημερίδα Αυγή και στον Θούριο. Ανέλαβε την αρχισυνταξία και έγραψε άρθρα στα ετήσια Αλμανάκ της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, Κινηματογράφος 2003 έως και Κινηματογράφος 2009. Υπήρξε υπεύθυνος ύλης του κινηματογραφικού περιοδικού ΚΙΝΟ. Έχουν δημοσιευτεί πολλά κινηματογραφικά κείμενά του στις ιστοσελίδες Cinephilia, Bookpress, Fractal, Vakxikon.gr, Kemes.wordpress, Camerastyloonline, Filmandtheater κ.ά. Στα ιστολόγια Μη μαδάς τη μαργαρίτα, Μεταρρύθμιση και Athens Voice δημοσιεύονται κατά διαστήματα πολιτικά και κινηματογραφικά άρθρα του. Στο τελευταίο δημοσιεύει άρθρα και για το άθλημα της καλαθοσφαίρισης (μπάσκετ). Έχει δημοσιεύσει βιβλιοκριτικές στις ιστοσελίδες Bookpress, Ο αναγνώστης, Fractalart, Athens Voice, Χάρτης και Vakxikon.gr. Έχει γυρίσει το ένα μέρος της μεγάλου μήκους κινηματογραφικής ταινίας-δίπτυχο, Περί έρωτος, και δύο ταινίες μικρού μήκους, Ταυτότητες και ρόλοι και Ο διαγραμμένος. Οι Παράλογοι συνήθεις πόθοι είναι η δεύτερη συλλογή διηγημάτων του.

Αν τα βασικότερα χαρακτηριστικά σας ταυτίζονταν με κάποιο σημείο στίξης, αυτό θα ήταν;

Ερωτηματικό, ακολουθούμενο από αποσιωπητικά…

Συγγραφέας και λευκή σελίδα. Συγκρουσιακή, δημιουργική σχέση ή τι άλλο;

Μια συν-εργασία με εντάσεις στους τομείς της αποκάλυψης της αλήθειας, της ουσίας, της πραγματικότητας, των ορμών και των επιθυμιών των προσώπων των βιβλίων μου.

Συνταξιδιώτες στη συγγραφική διαδρομή σας, είναι… ;
Σε αυτό το βιβλίο οι συνταξιδιώτες μου είναι μια εικοσάδα ερωτικών, ποθούμενων και σκεπτόμενων γυναικών, καθώς και ο ερωτοπαθής εαυτός μου (αυτή η εκδοχή του). Στα 6 βιβλία που έχω γράψει για το σινεμά, οι συνταξιδιώτες μου είναι οι σινεφίλ και κινηματογραφιστές και ο cinemaniac εαυτός μου…

Ποιοι λόγοι – δρόμοι σάς οδήγησαν στο νεογέννητο έργο σας;

Τα επώδυνα παθήματα και οι αμφιλεγόμενες, αμφίσημες περιπέτειές μου με ορισμένες επιθυμητές γυναίκες.


Δώστε μας τα σημεία των οριζόντων του

Από την ανατολική πλευρά βρίσκονται οι άνθρωποι, άντρες και γυναίκες που επιθυμούν, από την αντίθετη μεριά διαγράφεται αχνά ο ορίζοντας της ικανοποίησης και απόλαυσης, και προς τον βοριά βρίσκεται η κοινωνία με τα πρέπει και τους κανόνες της (που τα πρόσωπά μου προβοκάρουν και αψηφούν)…

Ως πρώτος αναγνώστης του βιβλίου σας θα λέγατε γι` αυτό ό,τι…;

Περιέχει πάθος, ορμή, πόνο και χαρά, αδιέξοδα και προσδοκίες, απογοητεύσεις και ελπίδες, χιούμορ, πόθους, μεγάλους κινδύνους, καταστροφές και ανατάσεις, ερωτικές περιπλοκές και γκροτέσκα μπερδέματα, άλλοτε ατελέσφορα και άλλοτε γλυκά, κωμικοτραγικές καταστάσεις, παγίδες και απολαύσεις, …

Αν διατυπώνατε μια μοναδική ερώτηση σε συγγραφέα της επιλογής σας αυτή θα ήταν…;

Πώς κατορθώνει να προσεγγίσει, να περικυκλώσει και ν’ αποκαλύψει την εσωτερική αλήθεια των προσώπων του και στη συνειδητή και στην υποσυνείδητη διάστασή τους;

Και αν δίνατε έναν τίτλο ως δείκτη του παρόντος κόσμου;
Διερωτήσεις, αναζητήσεις και προσδοκίες (χωρίς απαισιοδοξίες που μας βουλιάζουν).


Διαβάστε εδώ ένα απόσπασμα

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Αφήστε ένα σχόλιο